fredag 2 december 2011

Vad spåkulan säger om Juholt


Jag var nog först med att spå att alliansen skulle vinna valet 2010 trots kraftigt underläge och likaså var jag nog först med att basha Håkan Juholt då hans insatser lokalt i Oskarshamn och Småland knappast varit lysande.

Nu ska jag försöka mig på att gissa hur det kommer att gå. Han kommer INTE avgå frivilligt. Hans ego är enormt och nu när han uppnått denna position kämpar han med näbbar och klor för att vara kvar ochhan inser inte själv vilket sänke han är för socialdemokraterna och oppositionen och demokratin i stort.

Ordagrant citat från Skavlan som kommer ikväll:

Jag som kommer
att leda partiet

Lite läskiga vibbar skickar han ut och när han faller eller rättare sagt när socialdemokraterna kastar ut honom så blir det blodigt inte i bokstavlig mening men för att få bort honom krävs extraordinära insatser. När han väl är borta så kommer han att raderas från alla dokument och statyer tas bort, och alla socialdemokrater kommer att undra hur det kunde gå så snett, inklusive gubbmobbarna på S-info.

Om han överlever förtroenderådet i helgen. Troligtvis gör han det är mitt tips. Kommer han att leverera nya grodor ikväll? Garanterat.

Nu verkar Björn "sista sovjeten" Rosengren ha blandat sig in i leken. Med sedvanlig ordning så gör han bort sig eller så pågår en utfrysning av radarparet Ö & Ö. Troligen allas krig mot alla.


Media: SVD, SVD1, EX, AB, AB1

4 kommentarer:

  1. Baserat på din kunskap om Juholt, tror du, att det vore möjligt att köpa ut honom, typ Juholt får X miljoner (UTÖVER fallskärm m.m.), om han avgår?

    SvaraRadera
  2. Juholt är som Charlie Chaplin, dock med en viktig skillnad: Charlie Chaplin skrattade man MED, Juholt skrattar man ÅT.

    SvaraRadera
  3. Då han inte ens låter sina barn vinna i bordtennis så är han förutom dum även en extrem tävlingsmänniska så mitt tips är att dom får bära ut honom och hade vi levt i en mindre bra demokrati för författningen var lite luddig så hade det varit en rysare, dvs det går inte att köpa ut honom och sossarna kommer när han är borta att RADERA honom. kommer inte ens gå att hitta på wikipedia ;)

    SvaraRadera
  4. @Karpstryparn: Eller som Marx , bröderna alltså. Om du inte tycker om mina åsikter har jag andra!

    SvaraRadera