tisdag 21 september 2010

Es todo por ahora/Det är slut nu för tillfället

Tillkomsten av denna blogg var ett experiment för att se om det gick att torgföra iden om den representativa demokratins förfall. Ambitionen var hög men bloggen blev snabbt en orgie i diverse pesonliga påhopp som i och för sig känns bra men som inte egentligen fyller något annat syfte än personligt tillfredställelse för skribenten. Bodström, Borgström, Ohly, Wetterstrand, Borg, Wretlund, Johan Persson har alla fått sina fiskar varma. Frågan är om det hjälpt dock.
På bloggtoppen har jag ofta varit bland de 100 mest besökta politiska bloggarna men på knuff har jag inte ens kommit upp i startfållan. Där dominerar de som länkar till varandra dvs netroots eller tomma gubbkalsongen som de också heter i branschen.

Jag kommer att komma tillbaka när tid medges och kunskap om dels oss homo sapiens och de senaste rönen om beteendeforskning, internationell forskning om demokrati och hur wordpress fungerar så att jag kan lägga in mer bakgrundsmaterial. Annars så hänger många blogginlägg i luften.

Jag har bloggat anonymt men alla bilder är på mig. Bilden där jag rider med 2 hundar ser ut att vara under kontroll men det beror mer på att hundarna var livrädda för hästen så att de alltid sprang så långt från hästen som möjligt och jag då var tvungen att hålla emot. Hästen var en kallblodstravare, ett sto, med mycket egen personlighet som när vi väl lärde känna varandra hade vi fantastiskt roligt ihop. Min nuvarande häst, en hingst är en tuff nöt och drömmen om att jaga och rida samtidigt ser ut att ligga långt i framtiden. Flygbilden är från Åre vilket kanske några känner igen och det var under en av alla dessa underbara dagar.

Jag vill samtidigt passa på att tacka många bloggkollegor varav vissa jag har träffat IRL. Detta sätt att torgföra sina åsikter är ingen dagslända utan kommer att växa med tiden och ta över även TV mediet om några år. Då är massmedias makt bruten för evigt.

Även om jag klagar så är Sverige ett fantastiskt land att leva i och vi ska vara glada och tacksamma för att vi kan få leva i ett såpass bra land.

Nu ska det uppfinnas och byggas företag för 110%!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar