torsdag 31 mars 2011

Dagens Juholt

är väl att han sparkar Österberg som gruppledare i riksdagen. Är den ingen mer än jag och Anybody som är fascinerad över den interna demokratin i vårt näst största parti som verkar helt obefintlig. Nu är det tydligen den starke mannen som pekar med hela handen som gäller och alla som på något sätt har haft anknytning till Sahlin ryker all världens väg. Är verkligen detta den optimala demokratiska systemet för ett politiskt parti under 2010 talet? Tillåt mig tvivla. Den optimism jag ändå kände för den interna kritiken inom sossarna som framfördes av några tappra nätrötter och Stig Malm har förbytts i hyllningskörer till den STORE ledaren.

Är det någon mer än jag och cornucopia som får associationer till denne man:

3 kommentarer:

  1. Jag är helt med dig o Anybody och jag blir både förbannad och upprörd över att denna man har sin stora S-märkta sandlåda där han är (kung) tyrann och kan göra som han vill med sina medmänniskor i partiet. Tvi vale.

    SvaraRadera
  2. Visst är det märkligt och ännu märkligare att endast ett fåtal S-märkta bloggare vågar ta upp det. Misstänker att Juholt skaffar sig många fiender internt. Känns inte som om han överlever till nästa val ens.

    SvaraRadera