måndag 23 mars 2009

Blott Sverige, Svenska idioter har!


Man vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser detta som Maria Wetterstrand skriver och samtidigt vet att hon skrev 2.0 på högskoleprovet dvs den kognitiva förmågan att lösa små problem är stor. Det rödgröna laget, som kanske kommer från rymden har samlat ihop sig och skrivit ett debattinlägg hos DN.

Vi Sverige är ingen isolerad ö, utan ligger som ett litet litet land på det tredje klotet från solen och har 9.1 miljoner invånare av totalt 6.3 miljarder på den här planeten. I Europa består den huvudsakliga elproduktionen av kol och gas dvs starkt CO2 drivande källor. Sedan tillkommer illa byggda och underhållna kärnkraftverk i grannländer som borde stängas.

De talar vitt och brett om den rälsbundna trafiken som sist jag kollade med verkligheten drivs av elektricitet, men jag kan ha fel. Sedan sätts det upp elstolpar som kan användas av de nya eldrivna fordon som vi alla tror kommer att få genomslag på marknaden. Vad ska driva denna ökande användning av energiformen elektricitet?


Vad ska Sverige göra då om S, V och MP får bestämma. Isolera och bara se till Sverige!

Blott Sverige, Svenska idioter har!

4 kommentarer:

  1. Dacke!

    Ibland undrar man hur politiker tänker och om de tänker överhuvudtaget! Maria Wetterstrands tankegång påminner mig om en gammal tant i byn jag växte upp, som i samband med kärnkraftomröstningen 1976 sa: "Jag ska rösta nej! Varför ska vi ha kärnkraft? Vi har ju redan elektricitet i eluttagen!".

    Till och med en liten grabb som jag insåg att tanten i fråga inte hade en aning om vad det handlade om! Och hon hade rösträtt, men det hade inte jag...

    SvaraRadera
  2. Frågan är komplex men på något vis lyckas dom alltid göra den infantil till en fråga om en knapp av eller på. Man kanske skulle bli politiker, men man kan väl inte slingra sig tillräckligt.

    SvaraRadera
  3. Men du i iaf samma tvärsäkerhet i uttalandena. :P

    SvaraRadera
  4. Sjävklart, lider man av Karlsson på taket komplex så blir resultatet så här!

    SvaraRadera